آیا کارگزار فارکس شما کلاهبرداری است؟
نوشته شده توسط : وحید رحمتی

اگر در اینترنت در مورد کلاهبرداری های بروکر فارکس جستجو کنید، تعداد نتایج خیره کننده است. در حالی که بازار فارکس به آرامی در حال تنظیم شدن است، بسیاری از کارگزاران بی‌وجدان هستند که نباید در تجارت باشند.

هنگامی که به دنبال معامله در فارکس هستید، مهم است که کارگزارانی را شناسایی کنید که قابل اعتماد و قابل دوام هستند و از کارگزارانی که قابل اعتماد نیستند اجتناب کنید. برای اینکه دلالان قوی را از ضعیف و دلالان معتبر را از آنهایی که معاملات مشکوک دارند جدا کنیم، باید قبل از واریز سرمایه زیادی نزد یک کارگزار، یک سری مراحل را طی کنیم.

معامله به خودی خود به اندازه کافی سخت است، اما زمانی که یک کارگزار شیوه هایی را اجرا می کند که علیه معامله گر عمل می کند، کسب سود تقریباً غیرممکن است.
نکته های کلیدی

    اگر کارگزار شما به شما پاسخ ندهد، ممکن است علامت قرمز باشد که آنها به دنبال بهترین منافع شما نیستند.
    برای اطمینان از اینکه توسط یک دلال مشکوک گول نمی خورید، تحقیق خود را انجام دهید، مطمئن شوید که شکایتی وجود ندارد، و تمام نکات ظریف اسناد را مطالعه کنید.
    سعی کنید ابتدا یک حساب کوچک با موجودی کوچک باز کنید و قبل از اقدام به برداشت، یک ماه معامله کنید.
    اگر معاملات خرید و فروش اوراق بهاداری را مشاهده کردید که با اهداف شما همخوانی ندارد، ممکن است کارگزار شما دچار مشکل شود.
    اگر با یک کارگزار بد گیر کرده اید، تمام اسناد خود را بررسی کنید و قبل از اقدامات شدیدتر در مورد مسیر اقدام خود صحبت کنید.

بیشتر بدانید:

جدا کردن واقعیت فارکس از داستان

هنگام تحقیق در مورد یک کارگزار بالقوه فارکس، معامله گران باید یاد بگیرند که واقعیت را از داستان جدا کنند. به عنوان مثال، در مواجهه با انواع پست‌ها، مقالات و نظرات ناراضی در مورد یک کارگزار، می‌توانیم فرض کنیم که همه معامله‌گران شکست می‌خورند و هرگز سود نمی‌برند. معامله‌گرانی که موفق به کسب سود نمی‌شوند، محتوایی را به صورت آنلاین منتشر می‌کنند که کارگزار (یا سایر نفوذ خارجی) را به خاطر استراتژی‌های شکست خورده خود مقصر می‌داند.

یکی از شکایات متداول معامله گران این است که یک کارگزار عمداً در تلاش بوده تا در قالب جملاتی مانند "به محض اینکه معامله را انجام دادم، جهت بازار معکوس شد" یا "کارگزار پوزیشن های من را شکار کرد" ضرر ایجاد کند. و "من همیشه به دستورم لغزش داشتم و هرگز به نفعم نبود." این نوع تجربیات در بین معامله گران رایج است و ممکن است کارگزار مقصر نباشد.
معامله گران تازه کار

همچنین کاملاً ممکن است که معامله گران فارکس جدید با یک استراتژی آزمایش شده یا برنامه معاملاتی معامله نکنند. در عوض، آنها معاملات را بر اساس روانشناسی انجام می دهند (به عنوان مثال، اگر یک معامله گر احساس کند که بازار باید در یک جهت یا جهت دیگر حرکت کند) و اساساً 50٪ احتمال دارد که درست باشند.

هنگامی که معامله گر تازه کار وارد یک موقعیت می شود، اغلب زمانی وارد می شود که احساساتشان در حال کاهش است. معامله گران باتجربه از این تمایلات جوان آگاه هستند و وارد عمل می شوند و تجارت را به سمت دیگری پیش می برند. این امر معامله گران جدید را گیج می کند و به آنها احساس می کند که بازار - یا کارگزاران آنها - قصد دارند آنها را به دست آورند و سود فردی آنها را ببرند. بیشتر اوقات اینطور نیست. این به سادگی یک شکست معامله گر در درک پویایی بازار است.
شکست کارگزار

در مواردی، ضرر و زیان تقصیر کارگزار است. این می تواند زمانی رخ دهد که یک کارگزار تلاش می کند تا کمیسیون معاملات را با هزینه مشتری جمع آوری کند. گزارش‌هایی مبنی بر اینکه کارگزاران خودسرانه نرخ‌های مظنه‌شده را برای راه‌اندازی سفارش‌های توقف در زمانی که نرخ‌های دیگر کارگزاران به آن قیمت تغییر نکرده است، تغییر می‌دهند.

خوشبختانه برای معامله گران، این نوع وضعیت دور از ذهن است و به احتمال زیاد رخ نمی دهد. باید به یاد داشته باشید که معاملات معمولاً یک بازی با مجموع صفر نیست و کارگزاران در درجه اول با افزایش حجم معاملات کمیسیون می گیرند. به طور کلی، به نفع کارگزاران است که مشتریان بلندمدتی داشته باشند که به طور منظم تجارت کنند و در نتیجه سرمایه را حفظ کنند یا سود کسب کنند.

برای آشنایی با استراتژی فارکس موفق اینجا کلیک کنید!
تجارت رفتاری

مسئله لغزش را اغلب می توان به اقتصاد رفتاری نسبت داد. ترس از معامله گران بی تجربه معمول است. آنها می ترسند یک حرکت را از دست بدهند، بنابراین کلید خرید خود را می زنند، یا می ترسند بیشتر از دست بدهند و کلید فروش را می زنند.

در محیط های نوسان نرخ ارز، کارگزار نمی تواند اطمینان حاصل کند که یک سفارش با قیمت مورد نظر اجرا می شود. این باعث حرکات تیز و لغزش می شود. همین امر در مورد دستورهای توقف یا محدود نیز صادق است. برخی از کارگزاران توقف و محدود کردن سفارش را تضمین می کنند، در حالی که برخی دیگر این کار را نمی کنند.

حتی در بازارهای شفاف تر، لغزش اتفاق می افتد، بازارها حرکت می کنند و ما همیشه به قیمتی که می خواهیم نمی رسیم.

ارتباط کلیدی است

مشکلات واقعی زمانی شروع می شود که ارتباط بین یک معامله گر و یک کارگزار شروع به قطع شدن کند. اگر معامله‌گری پاسخ‌هایی را از کارگزار خود دریافت نکند یا کارگزار پاسخ‌های مبهمی به سؤالات یک معامله‌گر ارائه دهد، اینها علائم قرمز رایجی هستند که یک کارگزار ممکن است به دنبال بهترین منافع مشتری نباشد.

مسائلی از این دست باید حل و فصل شود و برای معامله گر توضیح داده شود و کارگزار نیز کمک کننده باشد و ارتباط خوبی با مشتری به نمایش بگذارد. یکی از مضرترین مسائلی که ممکن است بین یک کارگزار و یک معامله گر ایجاد شود، ناتوانی معامله گر در برداشت پول از حساب است.
تحقیقات کارگزار از شما محافظت می کند

در وهله اول محافظت از خود در برابر دلالان بی پروا ایده آل است. مراحل زیر باید کمک کند:

    جستجوی آنلاین برای بررسی کارگزار انجام دهید. یک جستجوی عمومی اینترنتی می‌تواند بینش‌هایی را در مورد اینکه آیا نظرات منفی می‌تواند یک معامله‌گر ناراضی باشد یا چیز جدی‌تری ارائه دهد. یک مکمل خوب برای این نوع جستجو، BrokerCheck از سازمان تنظیم مقررات صنعت مالی (FINRA) است، که نشان می دهد آیا اقدامات حقوقی برجسته ای علیه کارگزار وجود دارد یا خیر. و در صورت لزوم، درک واضح تری از مقررات ایالات متحده برای کارگزاران فارکس به دست آورید.
    اطمینان حاصل کنید که هیچ شکایتی در مورد عدم امکان برداشت وجوه وجود ندارد. در صورت وجود، در صورت امکان با کاربر تماس بگیرید و از او در مورد تجربه خود بپرسید.
    هنگام باز کردن حساب، تمام چاپ دقیق اسناد را بخوانید. هنگام تلاش برای برداشت وجه، اغلب می‌توان از مشوق‌هایی برای افتتاح حساب علیه معامله‌گر استفاده کرد. به عنوان مثال، اگر یک معامله گر 10000 دلار سپرده گذاری کند و یک جایزه 2000 دلاری دریافت کند و سپس معامله گر پول خود را از دست بدهد و سعی کند مقداری از وجوه باقی مانده را برداشت کند، کارگزار ممکن است بگوید که نمی تواند وجوه پاداش را برداشت کند. خواندن چاپ ریز کمک می کند مطمئن شوید که همه موارد احتمالی در این نوع موارد را درک می کنید.
    اگر از تحقیق خود در مورد یک کارگزار خاص راضی هستید، یک حساب کوچک یا یک حساب با سرمایه کمی باز کنید. آن را برای یک ماه یا بیشتر معامله کنید و سپس اقدام به برداشت کنید. اگر همه چیز خوب پیش رفته باشد، سپرده گذاری وجوه بیشتری باید نسبتاً ایمن باشد. اگر مشکلی دارید، سعی کنید آنها را با کارگزار در میان بگذارید. اگر شکست خورد، ادامه دهید و یک حساب دقیق از تجربه خود را به صورت آنلاین ارسال کنید تا دیگران بتوانند از تجربه شما بیاموزند.

لازم به ذکر است که نمی توان از اندازه یک کارگزار برای تعیین سطح ریسک موجود استفاده کرد. در حالی که کارگزاران بزرگتر با ارائه استاندارد خاصی از خدمات رشد می کنند، بحران مالی 2008-2009 به ما آموخت که یک شرکت بزرگ یا محبوب همیشه ایمن نیست.

کارگزاران یا برنامه ریزانی که برای خرید و فروش اوراق بهادار کارمزد دریافت می کنند، گاهی اوقات می توانند تسلیم وسوسه انجام معاملات صرفاً به منظور ایجاد کمیسیون شوند. کسانی که این کار را بیش از حد انجام می‌دهند، ممکن است به دلیل سرگردانی مجرم شناخته شوند - اصطلاحی که توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) ابداع شده است که به زمانی اشاره می‌کند که یک کارگزار معاملاتی را برای هدفی غیر از سود مشتری انجام می‌دهد. در برخی موارد با جریمه، توبیخ، تعلیق، اخراج، اخراج یا حتی مجازات های کیفری مواجه می شوند.
SEC Churning را تعریف می کند

SEC سرگردانی را به روش زیر تعریف می کند:

    هنگامی که یک کارگزار بدون در نظر گرفتن اهداف سرمایه گذاری مشتری و در درجه اول برای ایجاد کمیسیون هایی که به نفع کارگزار است، درگیر خرید و فروش بیش از حد (یعنی معامله) اوراق بهادار در حساب مشتری می شود، کارگزار ممکن است درگیر عملی غیرقانونی باشد که به نام سرگردانی شناخته می شود. "

نکته کلیدی که در اینجا باید به خاطر داشته باشید این است که معاملاتی که انجام می شود ارزش حساب شما را افزایش نمی دهد. اگر به کارگزار خود اختیار معامله را بر حساب خود داده اید، در این صورت امکان شکست تنها در صورتی وجود دارد که آنها حساب شما را به شدت معامله کنند و موجودی شما یا ثابت بماند یا در طول زمان از ارزش آن کاسته شود.

البته، ممکن است کارگزار شما واقعاً در تلاش برای رشد دارایی های شما باشد، اما شما باید دقیقاً بدانید که آنها چه کاری انجام می دهند و چرا. اگر شما در حال فراخوانی هستید و کارگزار دستورالعمل‌های شما را دنبال می‌کند، آنگاه نمی‌توان آن را به‌عنوان خراش طبقه‌بندی کرد.
معاملات خود را ارزیابی کنید

یکی از واضح ترین نشانه های ریزش می تواند زمانی باشد که معاملات خرید و فروش اوراق بهاداری را می بینید که با اهداف سرمایه گذاری شما مطابقت ندارند. به عنوان مثال، اگر هدف شما ایجاد درآمد پایدار فعلی است، نباید معاملات خرید و فروش را در صورت‌حساب‌های خود برای سهام یا صندوق‌های دارای سرمایه کوچک یا فناوری مشاهده کنید.

شناسایی با مشتقاتی مانند اختیار خرید و فروش حتی دشوارتر است، زیرا از این ابزارها می توان برای دستیابی به اهداف مختلفی استفاده کرد. اما خرید و فروش قرارها و تماس‌ها در بیشتر موارد فقط در صورتی اتفاق می‌افتد که تحمل ریسک بالایی داشته باشید. فروش تماس‌ها و فروش‌ها می‌تواند درآمد فعلی ایجاد کند تا زمانی که با احتیاط انجام شود.
چگونه تنظیم کننده ها زیان را ارزیابی می کنند

یک هیئت داوری هنگام برگزاری جلسات استماع برای تعیین اینکه آیا یک کارگزار حسابی را به هم ریخته است یا خیر، چندین عامل را در نظر می گیرد. آنها معاملاتی را که با توجه به سطح تحصیلات، تجربه و پیچیدگی مشتری و همچنین ماهیت رابطه مشتری با کارگزار انجام شده است، بررسی خواهند کرد. آنها همچنین تعداد معاملات درخواستی در مقابل ناخواسته و مقدار دلار کمیسیونی را که در مقایسه با سود یا زیان مشتری در نتیجه این معاملات ایجاد شده است، می سنجند.

مواقعی وجود دارد که به نظر می رسد کارگزار شما ممکن است حساب شما را خراب کند، اما ممکن است لزوماً اینطور نباشد. اگر در این مورد سؤالی دارید و از اینکه مشاور شما با پول شما چه می کند ناراحت هستید، در مشورت با وکیل اوراق بهادار یا ثبت شکایت در وب سایت SEC تردید نکنید.
از قبل در یک کارگزار بد گیر کرده اید؟

متاسفانه گزینه ها در این مرحله بسیار محدود است. با این حال، چند کار وجود دارد که می توانید انجام دهید. ابتدا، تمام اسناد را بخوانید تا مطمئن شوید که کارگزار شما واقعاً در اشتباه است. اگر چیزی را از دست داده اید یا اسنادی را که امضا کرده اید نخوانده اید، ممکن است مجبور شوید مقصر باشید.

در مرحله بعد، در مورد مسیر اقدامی که اگر کارگزار به اندازه کافی به سؤالات شما پاسخ ندهد یا انصراف ارائه نکرد، صحبت کنید. مراحل ممکن است شامل ارسال نظرات آنلاین یا گزارش کارگزار به FINRA یا نهاد نظارتی مناسب در کشور شما باشد.
جمعبندی

در حالی که معامله گران ممکن است کارگزاران را به خاطر ضررهای خود مقصر بدانند، مواقعی وجود دارد که کارگزاران واقعاً مقصر هستند. یک معامله گر باید قبل از افتتاح حساب، دقیق باشد و در مورد یک کارگزار تحقیق کند و اگر نتیجه تحقیقات برای کارگزار مثبت باشد، باید یک سپرده کوچک و سپس چند معامله و سپس برداشت انجام شود. اگر این کار به خوبی پیش برود، می توان سپرده بزرگ تری ایجاد کرد.

با این حال، اگر در حال حاضر در یک موقعیت مشکل دار هستید، باید بررسی کنید که کارگزار فعالیت غیرقانونی انجام می دهد (مانند سرکوب کردن)، سعی کنید به سؤالات شما پاسخ داده شود، و اگر همه چیز ناموفق بود، و/یا شخص را به SEC گزارش دهید. FINRA یا نهاد نظارتی دیگری که می تواند علیه آنها اقدام کند.

برای اینکه بهتر بدانید آیا کارگزار فارکس شما کلاهبرداری است روی لینک زیر کلیک کنید:

https://www.investopedia.com/articles/forex/09/forex-broker-scam.asp





:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 5 آبان 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: